El laberinto del fauno (2006)

El laberinto del fauno

Actiunea din El laberinto del fauno (2006) are loc in Spania anului 1944, cinci ani dupa incheierea Razboiului Civil Spaniol, la inceputul perioadei franchiste. Firul narativ al filmului impleteste lumea reala cu cea mitica, centrata in jurul unui labirint gigantic abandonat si al unui faun misterios cu care interactioneaza Ofelia, personajul principal.

Idea pentru El laberinto del fauno a fost construita de Guillermo del Toro dintr-o serie de notite pe care acest si le-a facut de-a lungul timpului si pe care le-a pastrat cu sfintenie intr-un carnetel. Pastraza acest carnetel de 20 de ani, iar cand l-a uitat intr-un taxi, in timpul productiei filmului, a luat-o razna. Notitele i-au fost returnate, insa, doua zile mai tarziu. Chiar daca initial a scris o poveste despre o femeie insarcinata care se indragosteste de un faun, Sergi López (care il interpreteaza pe Vidal in film) spune ca del Toro i-a povestit versiunea finala a scenariului cu un an si jumatate inainte de inceperea filmarilor. El isi aminteste ca „timp de doua ore si jumatate mi-a explicat tot filmul, in detaliu. A fost incredibil, iar cand a terminat i-am spus: Ai un scenariu? El mi-a replicat ca nu are scris nimic. López a acceptat sa joace in film si a primit si scenariul, un an mai tarziu, „exact la fel, a fost incredibil. Avea in cap toata istoria in detalii foarte clare, cu o multime de personaje“.

El laberinto del fauno a implicat unele imagini computerizate (CGI) pentru realizarea anumitor efecte, insa in mare parte s-a folosit un machiaj complex si animatronica (procedeul prin care se foloseşte mecatronica in crearea de masini care aduc a animale mai degraba decat a roboti). Broasca gigantica a fost inspirata de filmul lui Menzies, The Maze (1953). Zgomotele sunt realizate de del Toro.

Coloana sonora pentru El laberinto del fauno a fost creata de compozitorul spaniol Javier Navarrete si a fost lansata pe piata in 19 decembrie 2006. Navarrete a fost nominalizat la Oscar pentru originalitatea coloanei sonore a filmului. Muzica a fost structurata in intregime in jurul unui cantec de leagan, iar del Toro a insistat sa includa in coloana sonora pusa pe piata toate melodiile, inclusiv cele care au fost excluse in procesul de post-productie. Coperta albumului a fost realizata de Drew Struzan, cel care a desenat si posterele promotionale ale filmului.

Filmul a fost aplaudat timp de 22 de minute dupa ce a rulat in cadrul festivalului de la Cannes.

Nu fi egoist...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedInEmail this to someoneShare on TumblrDigg thisShare on Reddit

Leave a comment

19 − eight =