Politica de confidenţialitate
Being John Malkovich

Being John Malkovich (1999)

Idea initiala a lui Charlie Kaufman pentru Being John Malkovich (1999) a fost o simpla „poveste despre un barbat care se indragosteste de cineva care nu este sotia lui“. Treptat, a adaugat elemente suplimentare povestii pe care o gasea amuzanta, cum este spre exemplu etajul 7½ al cladirii Martin Flemmer; in primele sale idei, John Malkovich nu aparea nicaieri. A scris scenariul ca spec in 1994 si, desi a fost citit de o multime de companii de productie si directori de studiouri de film, a fost refuzat de toti. Cu speranta de a gasi un producator, Kaufman i-a trimis scenariul lui Francis Ford Coppola, care i l-a transmis pe atunci ginerelui sau Spike Jonze. Jonez a citit pentru prima oara scenariul in 1996 si a fost de acord sa regizeze filmul in 1997. El a dus scenariul casei de productie Propaganda Films, care a fost de acord sa il produca in parteneriat cu Single Cell Pictures. Sefii Single Cell, Michael Stipe si Sandy Stern, au incercat sa coopteze si alte studiouri, inclusiv pe cei de la New Line Cinema, care au renuntat la proiect dupa ce presedintele companiei, Robert Shaye, a intrebat: „De ce dracu nu se poate numi Being Tom Cruise?“.

Criticul Roger Ebert a scris intr-o cronica la Being John Malkovich ca „sunt rare filmele in care ultima jumatate de ora te surprinde la fel de mult ca prima, si in moduri la care un te astepti. Filmul are idei suficiente pentru o jumatate de duzina de filme, dar Jonze si distributia le stapanesc atat de ferm incat nu ne simtim presati“.


Print Friendly, PDF & Email
Citeşte şi
L’Age d’Or (1930)