Rosemary’s Baby (1968) este apogeul relatiei dintre cei doi polonezi Roman Polanski si compozitorul Krzysztof Komeda. Una dintre cele mai cunoscute compozitii ale lui Komeda este Rosemary’s Lullaby, melodie interpretata de Mia Farrow, care joaca rolul principal in acest film. Relatia profesionala dintre cei doi polonezi incepuse insa mult mai devreme. Prima coloana sonora realizata de Komeda pentru Polanski este pentru debutul in lung metraj al acestuia cu Knife in the Water (1962), urmat de Cul-de-sac (1966) si The Fearless Vampire Killers (1967). Cel mai probabil, colaborarea dintre cei doi ar fi continuat pentru mult timp, dar in decembrie 1968, in Los Angeles, dupa aparitia Rosemary’s Baby, Komeda sufera un tragic accident care i-a cauzat aparitia unui hematom la creier. Komeda a fost impins pe o coasta de scriitorul Marek Hłasko in timpul unei petreceri care se lasase cu multa bautura. Roman Polanski mentioneaza in memoriile sale ca rezultatul harjonelii prietenesti cu Marek Hłasko a fost ca Komeda a cazut si a suferit rani la cap. Tratamentul administrat in spitalul din SUA nu i-a putut salva viata. Dupa ce a fost transportat acasa in Polonia in coma si in stadiu terminal, acesta a murit. Mostenirea sa este una dintre cele mai bantuitoare coloane sonore din istoria cinematografiei.
Pe langa aparitia de exceptie a Miei Farrow in adaptarea cinematografica a romanului omonim al lui Ira Levin, remarcabila este si prezenta lui John Cassavetes, care in acel an lucra la una dintre capodoperele sale, Faces (1968).
Una dintre scenele cele mai incarcate emotional pentru Mia Farrow apare in toiul unei petreceri, cand mai multe prietene de-ale lui Rosemary il scot pe Guy (John Cassavetes) afara din bucatarie pentru a o consola in privat. Scena a fost filmata intr-o singura zi. In acea dimineata, chiar inainte de a se filma prima dubla, un mesager privat i-a inmanat Miei Farrow actele de divort de la Frank Sinatra. Cand a citit documentele, Farrow a cazut in genunchi pe podeaua din bucatarie si a izbucnit in plans in fata intregii echipe de filmare. Roman Polanski a insistat sa opreasca filmarile pentru acea zi, insa Farrow a refuzat sa accepte acest lucru, insistand ca nimic nu s-a schimbat.