„Atentie: Cele 20 de piese muzicale ce pot fi descarcate de pe acest site nu au mai fost expuse public niciodata. Aceasta este muzica de film bruta, la fel de aspra si necioplita ca filmele lui Cassavetes, cu versuri venite direct din inima lui John, evocand melodii care s-au scurs prin degetele lui Bo pe corzile chitarei si pe clapele pianului“. Aceste cuvinte stau scrise pe pagina de start a BoHarwood.com, unde talentatul compozitor a lansat 20 de melodii, coloane sonore si improvizatii muzicale pe care le-a inregistrat pentru si cu John Cassavetes. Un asemenea avertisment poate fi necesar pentru cei nefamiliarizati cu filmele lui Cassavetes, dar pentru cei care au ajuns sa aprecieze stralucirea din spatele lucrarilor brute si neslefuite ale acestui maestru american este o invitatie fierbinte.
La fel ca filmele lui John Cassavetes, muzica pe care Bo Harwood a inregistrat-o este foarte speciala din motive greu de explicat. Bruta, nerafinata, dar cu o putere emotionala enorma in cadrul unor structuri muzicale simple, completeaza frumos lucrarile unice pe care Cassavetes si compania le-au creat in fata camerei de filmat. „De-a lungul anilor, nu mi-a venit in gand sa «scot» muzica noastra“, spunea Harwood intr-un interviu acordat in 2009, „probabil pentru ca mereu am crezut ca muzica este acolo unde ii este locul. Dar, dintr-un motiv oarecare, in ultimul an, am primit o serie de e-mailuri de la persoane care apreciaza cu adevarat muzica si care ma intrebau unde o pot gasi“. Un set de CD-uri a fost in lucru la un moment dat, dar nu s-a mai materializat, dar într-un final, patru ani mai tarziu, adică anul acesta, Harwood s-a decis sa lanseze cele 20 de piese pe care le-a produs pentru Cassavetes prin intermediul site-ului sau care include si o istorie personala de 60 de pagini a relatiei lor, intitulata The Last Room on the Right.
„In The Killing of a Chinese Bookie (1976), John a selectat acest cantec de leagan pentru a atenua intunericul din clubul gol de striptease al lui Cosmo (Ben Gazzara) in timpul unei auditii. Prietena lui intra in club si incepe sa il ia la bataie pe Cosmo. Piesa canta in timpul luptei dintre ei pana la finalul scenei“, scrie Bo Harwood in dreptul melodiei Rainy Fields of Frost and Magic, disponibila pe site-ul sau.
In cinemaul personal al lui John Cassavetes, regizorul a incercat intotdeauna sa se rupa de formulele narative hollywoodiene, cu scopul de a descoperi vre-un adevar fugar despre modul in care se comporta oamenii. In acelasi timp, si-a luat in serios responsabilitatile de artist datator de forma, incepand cu un scenariu econom (chiar daca improvitat in aparenta). Nicaieri in filmele lui Cassavetes nu s-au purtat lupte atat de puternice intre liniaritate si digresivitate, antrenare si entropie ca in The Killing of a Chinese Bookie, una dintre cele mai fascinante realizari ale sale.