Cand Nicholas Roeg i-a vazut profilul lui David Bowie in documentarul de televiziune Cracked Actor (1975) si-a dat seama ca se uita la cineva care, fara nicio experienta reala in film, era perfect pentru rolul principal din productia The Man Who Fell To Earth (1976).
Personajul, Thomas Jerome Newton, poseda multe din calitatile pe care Bowie le afisase in Cracked Actor – cerebral, nervos, enigmatic – un extraterestru fragil inconfortabil intr-un climat nou. Inconfortabil in propria piele.
Chiar daca Bowie a fost initial abordat pentru a oferi suportul muzical, disputele contractuale din timpul productiei l-au determinat sa se retraga din aceasta componenta a proiectului, iar muzica folosita in film a fost coordonata de John Phillips, fostul lider al formatiei pop The Mamas & The Papas, cu contributii de la Phillps insusi si de la compozitorul si percutionistul japonez Stomu Yamashta. Muzica a fost inregistrata in studiourile CTS Lansdowne Recording din Londra.
Din cauza unor dispute creative si contractuale dintre Roeg si studio, nu a fost lansata niciodata o coloana sonora oficiala a filmului, chiar daca pe ultima coperta a editiei Pan Books din 1976 a romanului The Man Who Fell To Earth, scris de Walter Tevis si reeditat pentru a fi vandut impreuna cu filmul, scrie ca muzica este disponibila de la casa de discuri RCA. Bowie a declarat in cadrul mai multor interviuri acordate de-a lungul anilor ca nu exista planuri de lansare a unui album cu coloana sonora a filmului, iar el nu este interesat sa isi asume efortul din cauza complicatiilor juridice.
Criticul de film Pauline Kael l-a numit pe Roeg „probabil cel mai seducator vizual regizor, iar acesta este un film al simbolurilor si viziunilor: un cal alb alergand in amurg, un sir de stele ce se transforma in focuri de artificii si apoi in luminile orasului, apa explodand inapoi intr-un lac“.